Γράμμα ενός αποταμιευτή

Είμαι μια γυναίκα 68 χρονών,εδώ και δύο χρόνια βγήκα στην σύνταξη.Θα μπορούσα να βγώ πολύ πιο νωρίς γιατί έχω 63 χρόνια σκληρής δουλειάς στην πλάτη μου αν και πολλά από αυτά ανασφάλιστη.Δεν παραπονίεμαι όμως,άλλωστε έτσι ήταν εκείνα τα χρόνια,ήταν ζήτημα επιβίωσης,έτσι ήταν για τους περισσότερους της γενιάς μου που δούλευαν στα χωράφια των άλλων για ένα κομμάτι ψωμί στην κυριολεξία.
Η σύνταξή μου ίσα ίσα που μου επιτρέπει να επιβιώνω,αλλά με τις αυξήσεις τελευταιά στα είδη πρώτης ανάγκης αν δεν είχα κάνει οικονομίες σε όλη μου την ζωή προσπαθώντας να ζώ με το ελλάχιστο,θα πεινούσα στην κυριολεξία.
Αυτές τις οικονομίες τις έβαλα σε μία τράπεζα,δεν αγόρασα μετοχές ούτε
funds ούτε άλλες διαολερίες που μου πρότειναν στην τράπεζα παρά μόνο απλά έβαλα τις οικονομίες μου σε έναν τρεχούμενο λογαριασμό!
Αυτες οι οικονομίες μου (που για μένα τουλάχιστον) είναι σημαντικές είναι κατατηθεμένες σε μία μεγάλη τράπεζα μέ εθνικό κύρος(έτσι λένε τουλάχιστον) και πάντα πίστευα ότι εκεί θα είναι ασφαλής.Δεν λένε όλοι άλλωστε ότι η τράπεζα είναι το πιό σίγουρο,αν όχι το ποιό επικερδές μέρος,για να βάλει κάποιος τις οικονομίες του?
Όμως τελευταία οι φωνές για προβλήματα στις τράπεζες πληθαίνουν και έχω αρχίσει να ανησυχώ γιατί καπνός χωρίς φωτιά δεν υπάρχει.Τι λόγο άλλωστε θα είχατε εσείς γκοτζάμ πρωθυπουργός και εσείς άλλο τόσο τρανός Τσάρος της οικονομίας όπως σας λένε να δηλώνετε ότι το Ελληνικό κράτος θα εγγυηθεί τις καταθέσεις του κόσμου στις τράπεζες.|
Κανονικά δεν θα έπρεπε να με αφορά το πρόβλημα γιατί εγώ δεν έκανα τοποθετήσεις ούτε σε ομόλογα,ούτε σε
funds ούτε σε άλλα προϊόντα υψηλού ρίσκου όπως τα λένε.
Όμως δέν είναι έτσι,αν αυτή η μεγάλη τράπεζα με κύρος πάρει τον κατήφορο εξαιτίας λάθος επενδύσεων που ίσως έκανε μαζί της θα πάρει όχι μόνο τις δικές μου οικονομίες αλλά και όλων των άλλων καταθετών.
Αυτό το δράμα,που σίγουρα δεν αφορά μόνο εμένα αλλά και εκατομμύρια άλλους καταθέτες εκτιλύσεται επάνω σε ένα «νησί διασημοτήτων»όπου οι πρωταγωνιστές αμοίβοντε με ποσά κατά πολύ μεγάλυτερα από όσα εγώ έχω αποταμιεύσει μια ολόκληρη ζωή!
Και έρχεστε τώρα εσείς κύριοι και μου λέτε ότι πρέπει να σηκώσω τα μανίκια ακόμα μια φορά!Όμως δεν μπορώ!Είμαι κουρασμένη,εξαντλημένη,στα 68 μου χρόνια δεν μπορώ να σηκώσω τα μανίκια και να αρχίσω πάλι από την αρχή.Με περιμένει λοιπόν μια ζωή κάτω από τις γέφυρες και μάλιστα χωρίς να έχω καμία ευθήνη γι αυτό γιατί πάντα πλήρωνα τους φόρους και τις εισφορές στο ταμείο για σύνταξη και περίθαλψη.Ποτέ μου δεν έκανα κερδοσκοπικές κινήσεις και το φτωχό μου κομπόδεμα το έβαλα στην τράπεζα γιατί όλοι,οικονομολόγοι,πολιτικοί και αναλυτές μου έλεγαν με χαμογελαστές και καλοσιδερωμένες φάτσες ότι είναι το πιό ασφαλές μέρος του κόσμου».

Η έμπνευση μου ήρθε από την μάνα μου και τις ανησυχίες που διατύπωνε τις προάλλες,ουσιαστικά είναι δικά της λόγια.

One thought on “Γράμμα ενός αποταμιευτή

  1. aerostatik Οκτώβριος 9, 2008 / 6:05 μμ

    στηρίζεται στο παιδί της, νάναι καλά…

Σχολιάστε

