Γιατί μου χτυπάνε την πόρτα?

2551654882.jpgΔημοσιεύθηκε σε μια τοπική εφημερίδα του Σολτ λέικ Σιτι και είναι γράμμα ενός Ιρανού μετανάστη στην Ούτα των ΗΠΑ.
Τους βλέπω κάθε μέρα.Μου χαμογελούν.Με κοιτάνε στα κατάμαυρα μου μάτια λες και βλέπουν μια όμορφη νύχτα γεμέτη αστέρια!Δεν ξέρουν ποιός είμαι,ούτε εγώ ξέρω ποιοί είναι αυτοί.Πιθανότατα είμαστε τόσο διαφορετικοί που ούτε καν θέλουν να μιλάμε γι’αυτό.Ακούω κάποιον να τους αποκαλεί Μορμόνους όμως δεν εείμαι σίγουρος γιατί…σε μένα μοιάζουν να είναι όπως όλοι οι άνθρωποι.
Προχθές,δύο από αυτούς ‘ηρθαν στην πόρτα μου λέγοντας που είχαν να μου παραδώσουν ένα μύνημα.Ήταν έκπληξη για μένα γιατί είμαι μόνος σ’αυτή την χώρα,ποιός να ήθελε άραγε να μου στείλει μύνημα τόσο πολύ που έστειλε δύο νεαρούς με γαλάζια μάτια να μου το παραδώσουν!Έτσι λοιπόν τους έβαλα μέσα και αρχίσαμε να μιλάμε.
ΟΙ δύο μου είπαν πως μέχρι τώρα σκεφτόμουν με λάθος τρόπο και ότι οι αξίες που είχα ως τώρα ήταν λάθος και πως υπάρχει μόνο ένας δρόμος προς το αληθινό φως.Ο δρόμος που αυτοί οι ίδιοι ακολουθούσαν.Μιλήσαμε και άλλο και όσο μιλούσαν δεν παρέλειπαν να μου θυμίζουν πόσο λάθος πιστεύω είχα!
Εκείνο το ίδιο βράδυ άρχισα να σκέφτομε πως θα ήθελα να είχα ακόμα μια ευκαιρία να ξαναδώ τους δύο αυτούς νέους για να τους κάνω ερωτήσεις όπως,
Γιατί πάνε από πόρτα σε πόρτα προσπαθώντας να πείσουν τον καθένα να σκέφτεται με τον τρόπο που σκέφτονται αυτοί?
Ο κόσμος θα ήταν καλύτερος αν όλοι ήταν Μορμόνοι και όλοι είχαν τις ίδιες απαντήσεις στις ερωτήσεις τους?
Γιατί μιλάνε συνεχώς για διαφορετικότητα αφού οι ίδιοι δεν πιστεύουν σ’αυτή?
Μου φαίνεται ότι στην Ούτα κανένας δεν πιστεύει στην διαφορετικότητα.Δεν δέχονται όυτε σέβονται τον τρόπο σκέψης των άλλων,ειδάλλως δεν θα πήγαιναν από πόρτα σε πόρτα για να πεισουν τους άλλους.Αλλά αντίθετα θα πήγαιναν στην γύρα να χτυπάνε πόρτες της καρδιάς των ανθρώπων εξηγώντας στους ανθρώπους ότι δεν υπάρχει σωστό η λάθος στον τρόπο που ο καθένας μας δίνει νόημα σ’αυτόν τον πολύπλοκο κόσμο γιατί ο καθένας μας είναι μοναδικός μέσα και έξω.
Μου χαμογελάνε πάντα όταν τους βλέπω και πάντα με κοιτάνε στα μάτια χωρίς να παίζει βλέφαρο.Μόνο που τώρα εγώ χέρω ποιός είμαι και θέλω να τους βοηθήσω να καταλάβουν ποιός είμαι εγώ.
Payam Ishani Afousi
Salt Lake City

4 thoughts on “Γιατί μου χτυπάνε την πόρτα?

  1. arammos Οκτώβριος 25, 2007 / 8:00 μμ

    Η διαφορετικότητα είναι αυτή που δημιουργεί σύνθεση. Και η διαφορετικότητα και η διαφωνία προχωράει το διάλογο ένα βήμα παρακάτω.

  2. espoir Οκτώβριος 29, 2007 / 5:54 μμ

    Ο φανατισμός τους είναι παροιμιώδης. Μετέχονται κάθε μέσου προκειμένου να σε προσεγγίσουν. Μαθαίνουν τη γλώσσα σου, διοργανώνουν γιορτές, σου μιλάνε για αθλητικά, κάνουν οτιδήποτε μπορεί να ανοίξει ένα δίαυλο επικοινωνίας.
    Και μετά, αρχίζει η παραμύθα. Προβαρισμένοι λόγοι, έτοιμο FAQ για δύσκολους παίκτες. Ακούραστοι οι άτιμοι! Σε λυγίζει η επιμονή τους και μόνο.
    Ο τύπος έχει ένα τρομερό δίκιο: μιλάνε για τη διαφορετικότητα ενώ ντύνονται και -το βασικότερο όλων!- φέρονται σαν κλώνοι. Ξυπνάνε την ίδια ώρα, με τον ίδιο τρόπο, παίρνουν το ίδιο πρωινό, διαβάζουν το ίδιο πράγμα, ζουν την ίδια ζωή. Φρικιαστικό.

  3. inlovewithlife Οκτώβριος 31, 2007 / 1:06 μμ

    Εγώ ένα πράγμα ξέρω. Το να «πείθεις» δεν οδηγεί πουθενά, γιατί μετατρέπει τον άλλο σε ακόλουθο σε κάτι, που δεν έχει χωνέψει ή δεν έχει πιστέψει. Αυτό που βγάζει κάπου είναι να ξυπνήσεις τον άλλο να την ψάξει μόνος του. Ακόμη και αν αυτό που θα βρει δε θα συμφωνεί με το δικό σου.

  4. ΑΘΗΝΑ Ιανουαρίου 29, 2008 / 9:05 μμ

    ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΟΥΡΗ
    ΚΙ ΑΣ ΦΟΡΑΝΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΤΙΣ ΤΡΙΧΕΣ ΤΟΥΣ…

Σχολιάστε

