Σκέψεις ενός δούλου.

patron_employe.jpgΗ πιό θανατηφόρα πεποίθεση του τωρινού πολιτισμού μας είναι αυτή που τον θεωρεί ως τον μοναδικό και σωστό πολιτισμό ενώ στην ουσία είναι ο χειρότερος.
Παραδείγματα?
Φτάνει τα ψάξω στον ίδιο μου τον εαυτό !
Το γεγονός ότι σηκώνομαι και πάω για δουλειά 6 μέρες της εβδομάδα είναι ότι ποιο ποταπό και απάνθρωπο μπορώ να φανταστώ.
Πώς είναι δυνατόν να μου κλέβει κάποιος την ζωή δείνοντας μου για αντάλλαγμα τροφή,στέγη,αυτοκίνητο…?
Μέχρι χτές σκεφτόμουν πως μου έκαναν και χάρη που μου έδωσαν δουλειά!Εδώ και καιρό όμως σκέφτομαι,
”Κοίτα αυτά τα καθήκια,πως μου κλέβουν την μοναδική ζωή που έχω να ζήσω!Με κάνουν να δουλεύω 5 και 6 μέρες την εβδομάδα και μου αφήνουν μια μίζερη μέρα….για να κάνω τί?Πως μπορώ να χτίσω μια ολόκληρη ζωή μέσα σε μια μέρα!”

Και επειδή δεν θέλω να βάζω λουλουδάκια στο κελί της φυλακής μου γιατί καμιά μέρα που θα είναι η πόρτα ανοιχτή ίσως να μην θέλω να φύγω.
Πρέπει πάντα να σκέφτομαι με καθαρό μυαλό,
”Αυτοί μου κλέβουν την ζωή με αντάλλαγμα μια χούφτα ευρώ στην καλύτερη των περιπτώσεων,ενώ εγώ είμαι ένα αριστούργημα της φύσης με ανυπολόγιστη αξία!”
Ναι ναι..δεν καταλαβαίνω δηλαδή,γιατί ένας πίνακας του Van Gogh πρέπει να αξίζει εκατομμύρια ευρώ ενώ ένας άνθρωπος μόλις 1000 ευρώ τον μήνα!
Δεν καταλαβαίνω γιατί ενώ λένε πως με τις νέες τεχνολογίες τα κέρδη έχουν αυξηθεί 100 φορές και άρα ο χρόνος της απαιτούμενης εργασίας πρέπει να μειωθεί 10 φορές,εγώ συνεχίζω να δουλεύω τις ίδιες ώρες!
Τελικά ή εγώ δεν ξέρω μία πίπα από μαθηματικά η μου κλέβουν συστηματικά την ζωή και εγώ κάνω τουμπεκί!
Προσπάθησα να το φιλοσοφήσω,προσπάθησα να φανταστώ το ποιό ωραίο πράγμα του κόσμου..τον έρωτα.Φαντάστηκα ένα πολιτικό και οικονομικό σύστημα όπου όλοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν έρωτα 8 ώρες την μέρα επί 6 μέρες την εβδομάδα!
Περιτό να σας πω ότι φρίκαρα στην μέση του συλλογισμού!Το ωραιότερο πράγμα του κόσμου έμοιαζε με εφιάλτη!
Γιατί λοιπόν η δουλειά που σίγουρα δεν είναι το ωραιότερο πράγμα του κόσμου να γίνετε τόσο ευχάριστα?
Και σαν μην έφτανε αυτό,μας έχει κάτσει και στον σβέρκο η κοινώς αποδεκτή άποψη ότι η εργασία είναι αγαθό που μας κάνει καλό και συνεπώς να έχει γίνει ύψηστη φιλοδοξία και σκοπός ζωής!
Είναι τερατώδες να πρέπει να πηγαίνουμε στην δουλεία κάθε μέρα 8 ώρες και από πάνω να χρωστάμε ευγνωμοσύνη!
Κάπου κάπου ακούω τα  επιχειρήματα αυτών που τρέχουν να υπερασπιστούν τους καταπιεστές τους!Ναι ναι συμβαίνει και αυτό,το παθαίνουν συχνά οι σκλάβοι.’Ενας αληθινός σκλάβος πάντα υπερασπίζεται τον αφάντη του γιατί ο πραγματικός σκλάβος δεν είναι αυτός που έχει την αλυσίδα δεμένη στα πόδια του,είναι αυτός που δεν έχει την δυνανότητα να φανταστεί την ελευθερία.

12 thoughts on “Σκέψεις ενός δούλου.

  1. πρεζα tv Ιουλίου 14, 2007 / 9:10 μμ

    Απολυτα σωστος σε ολα…
    Κατι μου λεει οτι θελεις αμεσα διακοπες…

  2. relative_stranger Ιουλίου 14, 2007 / 10:58 μμ

    προς το παρόν είμαι φοιτητής και λίαν συντόμως φαντάρος αλλά όταν έκανα πρακτική αυτά ακριβώς σκεφτόμουν.
    Και τρομάζω που όλη η ζωή μετά θα είναι έτσι…

  3. maramenasyka Ιουλίου 15, 2007 / 7:55 πμ

    Δεν είναι μόνο οτι θέλω διακοπές,είναι ότι βρίσκω παράδοξο το γεγονός ότι δουλεύουμε τόσο πολύ γμτ!
    Δεν είναι διαστροφικό?
    καλώς με βρήκες ρελατιβ…

  4. arammos Ιουλίου 15, 2007 / 12:02 μμ

    Διαστροφικότατο αν αναλογιστείς ότι μερικές φορές γουστάρουμε κιόλας.

  5. μαραμένα σύκα Ιουλίου 15, 2007 / 1:07 μμ

    Για σκέψου τώρα έναν εργάτη σε κάποιο εργοστάσιο που κάνει μια συγκεκριμένη κίνηση..παράδειγμα να πατάει έναν διακόπτη η να λιπαίνει μια μηχανή,μια μόνο κίνηση για 8 ώρες!
    Αυτο είναι βασανιστήριο γμτ και θα έπρεπε να καταδικαστεί από το διεθνές δικαστήριο!
    μπρρρρρρρρρρ ανατριχιασα..
    Άντε να πήσεις τον κόσμο ότι έχει πέσει στην μαύρη τρύπα!Κάπως έτσι την έπαθε και ο Γαλιλαίος όταν είπε ότι η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο.Πως να πήσει τον κόσμο που επί αιώνες νόμιζε ότι ο ήλιος γυρίζει γύρω από την γη!

  6. onomatodosia Ιουλίου 15, 2007 / 8:47 μμ

    μια μόνο κίνηση για 8 ώρες! … *επι σαραντα ολοκληρα χρονια*

    ναι. ο προλεταριος,βιομηχανικος εργατης ειναι ο πιο αδικημενος ανθρωπος που ξερω…

  7. espοir Ιουλίου 16, 2007 / 4:06 μμ

    Θα σου κρεμάσουνε μια μπάλα
    και θα τραβιέσαι μ’ αυτή μέρα νύχτα,
    έχεις κανάλι πολύ να τραβήξεις
    μέχρι να πάψεις να λες «μα τι τρέχει!?»
    έχει τους νόμους της αυτή η ιστορία,
    δε φτάνει μόνο η δουλειά.

    Για ένα κομμάτι ψωμί δε φτάνει μόνο η δουλειά,
    για ένα κομμάτι ψωμί θα πιεις φαρμάκια πολλά,
    θα σε πετάνε από δω κι από κει,
    θα λαχανιάζει η ψυχή σου
    θα φτύσεις αίμα από το στόμα, δικέ μου,
    έχει τους νόμους της αυτή η ιστορία,
    δε φτάνει μόνο η δουλειά!

    Για ένα κομμάτι ψωμί θα ‘χεις ξεχάσει πολλά,
    για ένα κομμάτι ψωμί θα ‘χεις πληρώσει ακριβά.

    Και κάποια μέρα θα σε λύσουν,
    μα θα φοβάσαι να φύγεις, θα τρέμεις!
    θα σε κλωτσάνε και θα σ’ αρέσει, δικέ μου!
    σαν το σκυλί τους θα σ’ έχουν δικέ μου
    μα δε θα έχεις ψυχή να το νοιώσεις
    θα είναι για σένα αργά …

    (Αφοί Κατσιμίχα)

    Στα μυαλά είναι ο στόχος. Πάντα.

  8. konsniper Ιουλίου 16, 2007 / 11:39 μμ

    Η ζωη ειναι σαν την τηλεοραση…
    Η τηλεόραση είναι διαφημίσεις με διάλειμμα για προγραμμα..Και η ζωη δουλειά με διάλειμμα για ζωη…

  9. μαραμένα σύκα Ιουλίου 17, 2007 / 8:40 πμ

    Espoir,στα μυαλά είναι ο στόχος μου έφερε στον νου ένα ποιήμα της κατερίνας Γώγου γι’αυτό και το επόμενο Πόστ είναι γι’αυτήν.

    Δεν θα έπρεπε να είναι έτσι Κον

  10. Dot.Hakers Ιουλίου 17, 2007 / 9:27 πμ

    Σκέψεις ενός Άγγλου φιλοσόφου:

    http://www.whywork.org/rethinking/leisure/russell.html

    Κι όμως, νομίζω ότι παλιότερα ήταν κάπως χειρότερα… Παλιότερα, τις περισσότερες φορές, δεν είχες την επιλογή να διαλάξεις τη ζωή που θέλεις να κάνεις. Όπως ο κύριος:

    hobopoet.blogspot.com

  11. Dot.Hakers Ιουλίου 18, 2007 / 9:06 πμ

    Πράγματι, πολύ καλά τα λέει γενικώς ο Russell, και στα άλλα του δοκίμια! Και να φανταστείς ότι γράφτηκε κάπου στο 1920 με 1930…

Σχολιάστε

